Välkommen till Cocktailpartyt

01 mars 2011

Owl - Part 2


Fick använt mina färgpennor till att färglägga ugglan jag gjorde tidigare. Tänkte printa den och prova med Promarkers eller akvarell någon dag för färgpennorna gav inte ett så jämt resultat som jag egentligen önskade.

Håller föresten på att utveckla en idé just nu till en barnbok. Vet inte riktigt hur mycket jag borde säga så jag berättar mer när jag kommit lite längre i processen.

Här har jag "målat över" hela bilden med en promarker, färg lemon.
Gjordes först kvällen på tisdagen så det här är en uppdatering av det ursprungliga inlägget.

5 kommentarer:

  1. Åh barnbok, har alltid försökt, men är så hemskt dålig på att få till en bra story som visar eller lär något. Och anledningen till att det känns som fusk är nog mest att det inte finns på papper, ingen kan råka sudda ut linjerna och ingen kan ha det unika originalet, man kan ju trycka hur mycket som helst. Försöker komma över dom tankarna, eftersom att det kan bli så fint. Väldans trevlig blogg har du förresten!

    SvaraRadera
  2. Så underbart söt :3 Den gröna färgen är härlig :3

    SvaraRadera
  3. Åh herregud, system overload i min hjärna vad fint! Grönt = bästa färgen. Ugglor = allmänt världsbäst. Den här = jag vet inte bästare än bäst.
    Jösses amalia!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen

Arkiv