Välkommen till Cocktailpartyt

13 mars 2011

, , , ,

Copenhagen


Köpenhamn är känd för Tivoli, Nyhavn, Tuborg, Rød pølse, det kungliga slottet och inte minst den lille havfrue. Mer känd som "Den lilla sjöjungfrun" i Sverige. Karaktären ifrån H.C. Andersens sorgliga saga är närmast en nationalsymbol trots att den bara mäter 125 cm.

I morgon åker jag med resten av textklass1 på Westerdals till Köpenhamn och jag kände därför att det var lämpligt att måla en sjöjungfru. Det började med en skiss.

Jag gjorde först en blyertssketch. Till huden använde jag promarkers och resten är akvarell. Till ögonen använde jag en svart fineliner och det vita på läpparna och i ögonen är en vanlig gelépenna som jag har suddat lite mens den fortfarande var våt. Resultatet går ju att se ovan och jag måste säga att det inte blev så illa.



Tyckte du bäst om skissen eller den färglagda versionen?

2 kommentarer:

  1. den färglagda var finast tyckte jag, jättefin:D

    SvaraRadera
  2. sv: tack för tipset :D

    såg att du håller på med ett bokprojekt, vilket är awesome! alldeles för få författare i nuläget

    kram

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen

Arkiv