Välkommen till Cocktailpartyt

13 mars 2011

, ,

The 3D Type Book




Den här underbara boken förhandsbeställde jag idag på amazon. Den kommer ut den 11 april så jag måste ha tålamod. Vet inte varför den inte är ute än. Han killen i videon sitter ju faktiskt och bläddrar i ett exemplar.

Såhär står det om boken på hemsidan: This book is the most comprehensive showcase of three-dimensional letterforms ever written, featuring over 1,300 images of more than 300 projects by more than 160 emerging talents and established individuals and studios.

Jag gillar olika typer av böcker och jag rör mig över många genrer. Den här boken kommer både vara intressant för mig personligen att läsa, men också matnyttig då det är något som jag kan få användning för som student.

Kanske kommer jag att få den inspirationen jag behöver för att skapa en egen font.

Har du tips på fler inspirerande böcker så berätta gärna om dom i kommentarfältet!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen

Arkiv