Välkommen till Cocktailpartyt

24 februari 2011

Writing - No.1


Jag älskar att skriva och jag vet att jag inte är ensam där ute men ibland så är det svårt att komma igång. Om man skall sitta hemma och vänta på inspirationen skall slå till så får man nog vänta länge, därför har jag bestämt mig för att lägga ut små skrivövningar/skrivtips lite då och då.

Jag tänkte försöka klara 99 stycken (tänk vilken samling det kommer att bli), och idag börjar vi med den första. För att hitta alla skrivtipsen kommer man kunna trycka på writing i tag-clouden i spalten till vänster.


No.1

Sätt en timer på 5 min. På ett papper skriver du orden;
"När väckarklockan ringde i morse..."

Starta timern och bara skriv utan att stoppa för att kolla efter stavfel eller läsa. Skriv gärna med en bläckpenna så att du inte kan sudda ut någonting. Det gör inget om det inte är så väldigt läsbart. När timern piper avslutar du meningen du håller på med.

Det här kallas för automatskrivning och är ett väldigt bra sätt att få bort spärrar i huvudet.
När du har gjort det en gång, be någon börja en ny mening för dig, men den här gången sätter du timern på 20 min och så gör samma sak.

4 kommentarer:

  1. Va kul! Att måla dockleran med halvblank akryl kan jag rekommendera. Ytan blir väldigt fin och mjuk. Vilken söt och rolig blogg du har:)

    SvaraRadera
  2. Sv: oj Gud, tycker absolut att du ska rita sommar, har bara kikat igenom din blogg lite snabbt här i min telefon men du verkar vara väldigt duktig och din blogg ser så mysig och fin ut!!:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Kul att du kikade in hos mig idag. Vilken fantastiskt fin blogg du har!

    SvaraRadera
  4. Gud vilken fin blogg!
    Följer den nu:D

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen