Välkommen till Cocktailpartyt

22 februari 2011

,

Soul & Tears


The Sould Would have no Rainbow if the eyes had no Tears. - Laurel Burch.
Denna underbara anteckningsbok kommer ifrån paperblanks och ingår i serien "Spirit of Womankind". Den har bokmärke och sidor med tunna ljusgrå linjer. Vacker rätt igenom helt enkelt. Till och med insidan är dekorerad med originalbilden, vilket är ett självporträtt av konstnären.


Boken använder jag till dikter och drömmar. Det kanske låter lite corny, men jag kan tala om att man drömmer ganska mycket intressant.
Och vad vore jag för en aspirerande författare om jag inte tog vara på alla mina idéer? Både de medvetna och de undermedvetna.

Skriver du, eller vill du skriva drömdagbok?

7 kommentarer:

  1. sv: Jo den har jag sett, det var den första animen jag såg faktiskt när jag va 13-15 typ :) Favorit <3

    SvaraRadera
  2. Hej! Dom är jätteroliga att jobba med (PRO-markers). Viktigt att ha ett markerpapper bara så papperet inte "äter upp" pennan efter 1.5 teckning. hittade den här sidan efter en snabb googling: http://www.hobby-norge.no/butikk/index.php?cPath=324_284

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. sv: åh tack så mycket! :) Ja, jag har ett ganska bra tålamod, älskar att måla detaljer ;)

    Vilken fin bok! Jag har faktiskt skrivit ner en dröm en gång. Det var som en hel film fast det kändes verkligt, dock var det en väldigt hemsk dröm :S. Kul idé med drömdagbok, man drömmer faktiskt en massa roliga och intressanta saker ibland som du säger. Man minns dem när man vaknar men sedan glöms de bort :)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle gärna skriva en drömdagbok. Jag har en på internet som jag delar med andra. Du borde skriva där du med.
    http://www.thedreamproject.se/sv/dream/9386

    SvaraRadera
  5. åh den var ju riktigt snygg ju!
    en drömdagbok, skriver faktiskt inget sådant men blev väldigt sugen på att börja nu! :)

    sv: eller hur, har tröttnat på denna kyla nu! Jag längtar verkligen till våren & sommaren nu!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen