Välkommen till Cocktailpartyt

23 februari 2011

Try Something New

Idag skall jag prova något nytt. Att måla med promarkers. En del säger ju att man skall prova något nytt varje dag men man kanske skall sattsa på "så ofta som möjligt" istället.

Jag har varit nere i stan och köpt promarkers, papper och två extra blyertspennor. Jag blir så inspirerad när jag är inne på olika bloggar och ser folk som målar med promarkers. Nu sitter jag och ser på instruktionsvideor på youtube för att lära mig mer.

En blogg som jag följer är Bokkei, kolla in hennes blogg för att se vad man kan göra med tusch om man är duktig.

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att du ska testa promarkers! Det är hur kul som helst =)
    Du kommer gilla det.

    SvaraRadera
  2. Det är rätt viktigt att använda bra papper, typ markerpapper, även om andra fungerar bra med. Mitt råd är: satsa på många ljusa färger, sen kan man måla dem flera lager. Själv tycker jag många av de mörkaste färgerna är svåra att matcha med resten. En "Blend" penna är också rätt skön att ha om man vill få lite luddigare gränser mellan olika färger. Men ja, det är en hel vetenskap! Prova dig fram och var inte rädd för att lägga många lager! :)

    SvaraRadera
  3. Efraim: skall defenitivt införskaffa en blend-penna.

    SvaraRadera
  4. Woho, Promarkers är bland det bästa som finns <3
    Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Åh jag vill också ha fina pennor, det blir en hel annan grej att sätta sig ner och rita då

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen