Välkommen till Cocktailpartyt

25 februari 2011

Saltimbanco


Har provat att leka lite med mina nya promarkers och jag kan säga att det är väldigt mycket svårare än vad det ser ut.

Framför allt har jag upptäckt att jag behövde bra mycket fler färger än det jag köpte först. Jag hade läst att man bara kunde måla lager på lager och visst det går till en viss grad, men tillslut klarade inte pappret mer och kinderna och läpparna som jag försökte få mörkare blev alldeles gryniga.

Bilden är inspierad av en cirque du soleil show jag och sambon var på för några år sedan som heter Saltimbanco. Något av det mest fantastiska jag varit på.

3 kommentarer:

  1. Sv. Helt sant, det var allt mycket lättare förr. Trevlig blogg du har! :)

    SvaraRadera
  2. ett tips är att köpa speciella markerpapper, då blir färgerna som klarast och bäst och pappret går heller inte sönder trots flera lager!
    jag brukar även använda tjockare akvarellpapper utan för mycket gräng, det fungerar oxå skapligt tycker jag.

    sen finns det ju tusen sätt att använda markers på, och när man väl gets a hold of it och hittar sitt sätt så är det ju världens mest fantastiska pennor!

    kram k

    SvaraRadera
  3. Vad fint du ritar! Håller med dig till 1000 på kommentaren ;) Tack för att du besökte min blogg :)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen