Välkommen till Cocktailpartyt

24 februari 2011

,

World Championship

En av de snö och isskulpturer som pryder Karl Johan under skid-VM.

Hellner vinner spurten och trots att jag befinner mig i Oslo/Norge där Skid-VM utspelar sig är vi verken uppe i Holmenkollen eller har på den norska tv-kanalen NRK.


Min norska sambo motiverade valet av SVT med "Vet du vad som är bättre än att se Norge vinna över Sverige? Att se Norge vinna över Sverige på svensk tv."
Ha! Säger jag bara, det blev ord han fick äta upp. Hellner tar och krossar Northug, norrmanen som även norrmän älskar att hata.

SVT gottar sig. "...och efter nyheterna skall vi se hur det såg ut när Hellner slog Northug på den norska grannkanalen."

Jaha, så vi svenskar är tydligen likadana.

AB

2 kommentarer:

  1. sv; Ja, Mac-datorer är mycket bra att använda på skolor. Förmodligen de bästa.
    Men jag tycker att lärarna ska utbilda eleverna i Mac-datorer. För på min linje (går Media) så har inte lärarna lärt oss ett dugg om hur datorerna egentligen fungerar. De vet nog inte så mycket själva heller.

    Jag var väldigt arg då när jag skrev det inlägget och överdrev ganska mycket. Jag hatar inte Macintosh.


    Väldigt mysig blogg förresten!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, kan verkligen bli helt galen på hår!
    Men fiin blogg! Och ser att du är lika galen i alice i underlandet som jag ;)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen