Välkommen till Cocktailpartyt

20 september 2011

,

Your taste is still killer


Vem älskar inte bokstäver? Många kanske, vad vet jag? Men skit i dom, jag älskar bokstäver, jag älskar fonter och jag älskar typografi. Typografi är enkelt förklarat konsten att arrangera bokstäver och i denna digitala tid så är möjligheterna oändliga.

När jag inte har något att göra så brukar jag sitta och leta typografi-vidos och plakat och hemma så har jag "världens största 3D-typgrafi bok".

Den här videon använder sig inte bara av "konsten att arrangera bokstäver" utan pratar också om något som jag tror att många inom kreativa fält känner igen sig i.

Det han pratar om är också något som jag tänkt mycket på på senaste. Jag vill börja bygga en portfolio men först så måste jag ha något att fylla den med. Tipset att sätta upp deadlines för sig själv och bara göra en massa jobb är något jag absolut kommer att följa.

Var tycker du om det som sägs i videon, har han rätt?

2 kommentarer:

Leta i den här bloggen

Arkiv