Välkommen till Cocktailpartyt

21 september 2011

, , ,

The Next Big Thing?

Eftersom det snart kommer vara mitt jobb att försöka att använda mig av trender så tänkte jag se om jag kunde pricka rätt på några kreativa trender som jag ser just nu och som jag tror kommer att hålla i sig och bli stora. 
Blogg CV - Fler och fler går högre utbildningar och hur skall vi då skilja oss från mängden? Jag spår att om några år som kommer de flesta som söker jobb, oavsett vad, länka med sin blogg eller hemsida.

Everyone's an artist - Fler och fler kommer att börja dekorera sina hem med egen konst. Moderna hemma printers, billiga konstnärsmaterial, steg-för-steg instruktioner på internet och en ut-daterad scrapbook-våg kan bara följas upp av en sak: Hemmakonst. Alla skall med?

Pinterest - Jag vet att detta är tredje inlägget på en vecka där jag nämner Pinterest.com men jag har en väldigt stark tro på att Pinterest kommer att slå stort.

Designer Food - Sushi och fyrkantiga meloner var bara början. Ätbar konst och konstigt ätbart. Det kommer bli mer och mer viktigt för folk hur maten ser ut, inte bara på restaurang utan förpackningar i affären osv.

Personalisation - Mer och mer kommer att kunna anpassas till din personliga smak. Nike är som vanligt i front för utveckling. Jag tror att många fler företag inom kort kommer att haka på trenden.




Vilka trender kommer att bli stora och vilka faller igenom?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen

Arkiv