Välkommen till Cocktailpartyt

12 september 2011

, ,

Beet Cake



Är det bara jag som tycker att den här videon är alldeles underbar? Vem hade trott att bakning hade kunnat vara så vackert?

Jag blir så imponerad över människor och hur de tänker, bara det att komma på att man skall göra en video om hur olika ingredienser ser ut för att sedan sätta ihop det till något estetiskt tilltalande. Allting fungerar ihop, skapar en harmoni och ett fantastiskt helhetsintryck. Bara färgerna som används under redigeringen som gör allting så härligt romantiskt, eller den snirkliga vita texten. 

De vackra faten och skedarna som ingredienserna uppbevaras i skvallrar om ett liv vi önskar att vi själva hade. Ett liv där skönhet, harmoni och tid finns närvarande, ett vackert liv.

Jag blir imponerad över mängden med detaljer som någon här har tänkt på och jag är nog inte den enda, för 280 000 har sett videon på vimeo.  
Tycker du om videon och i så fall vad är det som gör att du gillar den (eller inte tycker att den är något särskilt)?

2 kommentarer:

  1. ok, känner mig lite "stalkig" som är typ ett halvår bak i ditt arkiv och stryker... kom in på din blogg när jag googlade "rabit hole" och nu har jag fastnat!

    ÄLSKADE bakvideon i alla fall :))

    SvaraRadera
  2. Tusen tack, härmed så älskar jag stalkers

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen

Arkiv