Välkommen till Cocktailpartyt

14 september 2011

,

Picnik - Part 6

Många konstnärs-bloggar har ofta runda bilder i headern, i sidbaren eller i inläggen. Jag tycker att det kan vara otroligt snyggt men jag orkar inte öppna upp Illustrator eller Photoshop varje gång som jag skall cropa ett foto runt. På Picnik.com hittade jag en enklare lösning (som ni kanske har förstått vid det här laget så är jag väldigt förtjust i Picnik). 

Börja med att redigera fotot efter önskemål, det finns massvis med effekter och möjligheter.
Gå sedan till "Basic Edits" längst till vänster i menyn. Välj "Crop" och "Square" i drop-menyn. Markera den delen av fotot som du vill göra runt och klipp till!

Välj sedan "Frames" och "Rounded Edges". Ta tag i "corner radius"-skalan och dra den så långt till höger som du kan.


Om du vill att ditt runda foto skall stå ut lite ur bilden så använd dig av "Drop Shadow".


Före och efter.




För fler Picnik-tutorials kolla in min kategori PICNIK.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen

Arkiv