Välkommen till Cocktailpartyt

07 september 2011

, ,

Bluebird

Klicka på bilden för full storlek.
Såg att jag hade filmat ytterligare en fågel i min A6-bok som jag inte hade visat innan så här kommer den. Jag började med att skissa upp en fågel med blyerts och målade sedan över det hela med vattenfärg. Sen använde jag mig av en spetsig pensel, stlk 1, för att måla i linjerna med Daler Rowney - Acrylic artists Ink.
Älskar resultatet för det blir så enkelt men ändå vackert. Skall definitivt göra fler motiv på det här sättet. 

2 kommentarer:

  1. Ne jag gillar inte heller cigaretter och jag röker absolut inte. Dom luktar illa och är smutsiga :( Ja<3 underbar blogg förresten!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint, tycker mycket om den här bilden!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen

Arkiv