Välkommen till Cocktailpartyt

07 september 2011

, , , ,

A Sex (A6) Album

Det här är vad jag använde teckningsblocket och de genomskinliga hörnen till. En sorts "foto"-album för alla mina små A6-teckningar. Dom är så små, så om jag inte började att samla dom så hade teckningarna/målningarna med all säkerhet förstörts eller försvunnit.



Så varför använda genomskinliga foto-hörn? Har du någonsin försökt limma in något i en scrapbook eller fotoalbum. Det ser bra ut först, rent och fint. Sen torkar limmet in och du får märken på motivet. Ibland blir det stora inåtbuktningar, ibland missformas pappret, oavsett, det blir aldrig helt bra. Med hörnen så slipper du sätta fast bilderna permanent + att du får ett mycket bättre resultat rent visuellt.

1 kommentar:

  1. Smart att göra en bok av alla illustrationer. Ser bra ut! Har du provat spraylim? Jag tycker att det blir bra med det, då slipper man bucklor å sånt.
    Sv: Tack, ja jag jagar förlagen för fullt. Mitt mål är att få napp innan jul så det gäller att ligga i :)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen

Arkiv