Välkommen till Cocktailpartyt

08 september 2011

,

The Wonderful Blue

Vad är konst? Är allt med uppsåt att vara konst verkligen konst? Jag skulle vilja påstå JA. Sen vilken konst som är bra eller dålig är en annan sak och vem som nu bestämmer det är ju lite olika. Därför tycker jag helt enkelt att man bara skall skapa det man känner för och strunta i om det blir "bra" eller inte. En del saker som jag personligen är jättenöjd med kanske andra tycker ät fullkomligt blasé. 

Som idag så hade jag bara en väldans lust att arbeta med färger och jag kände mig blå. Jag tog fram en bred pensel och mina vattenfärger och fick blandat ihop den mest fantastiska turkosa färgen. Jag täckte hela A4-pappret med bara färg och så en gång till så hela pappret blev mättat med vattenfärg.

Färgen förde genast mina tankar till vatten och områden runt Medelhavet och därför fick den kritvita acryl ink färgen bli böljande oidentifierbara figurer över hela pappret. 

Är det konst? Jag vet inte, men det att skapa konst var i alla fall mitt uppsåt. 

1 kommentar:

Leta i den här bloggen

Arkiv