Välkommen till Cocktailpartyt

07 oktober 2013

Vad är nytt?

Så jag tänkte berätta lite om vad som är nytt på bloggen. Förutom det alldes uppenbara då (som att hela designen har förändrats). Gillar allt utom att bilderna automatisk blir 640 (även fast jag väljer liten). Skall försöka lösa det någon dag. 


1. Social Media - Jag har gjort nya ikoner till mina sociala medier-länkar. Gjorde de i Illustrator med samma font som i bloggens rubriker. Fonten Lobster Two går att ladda hem gratis här.  

2. Translate - Jag har länge tänkt på att börja skriva inläggen på engelska, eller att i alla fall ha både svensk och engelsk text. Istället lade jag till en translate-knapp, det är inte en helt ultimat lösning, men det är bra mycket bättre än att hålla på och skriva dubbelt så långa inlägg. Translate-knappen hittar du bland dina widgets. 

3. Profilbild - Jag har aldrig haft profilbild på den här bloggen, men nu när den har fått ett lite mer professionellt (och kanske lite mer opersonligt) utseende så tyckte jag att det behövdes. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen