Välkommen till Cocktailpartyt

17 oktober 2013

,

Färglagt i Photoshop

Så jag håller på att göra ett desktop wallpaper för novemver och ett central motiv är en teckning som jag jobbat på. Se skissen och den finelineade versionen här. Jag jobbar nästan aldrig i photoshop, men jag försöker lära mig så den här gången gav jag mig tusan på att det skulle gå. Detta blev det färdiga resultatet. 
Ett tips ifrån en nybörjare som mig är att när du tänker att du är färdig så testa om det finns något mer du kan göra. Bilden till vänster är den första versionen jag sparade. På bilden till höger har jag bytt ut de svarta linjerna till brunt och det svarta runt ögonen till mörkbrunt, vilket gjorde hela illustrationen mycket mjukare. Jag gav henne också en varmare hudton. Tillslut så använde jag en pensel för att göra skuggor vid hårfästet, under näsan, under hakan och håret som hänger ner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen