Välkommen till Cocktailpartyt

08 oktober 2013

,

Sketch och Fineliner

För att göra min dator mer personlig så brukar jag ändra skrivbords-bakgrund varje månad. (Ibland har jag även gjort en kalenderbakgrund själv, men som oftast så brukar jag bara använda en som någon annan har gjort.) För november däremot så har jag redan börjat planera hur min skrivbordsbakgrund skall se ut. Jag har designat bakgrunden i Illustrator och tecknat ett motiv för hand, som skall placeras mitten (det här är det motivet).
Planen är att scanna teckningen och färglägga i photoshop. Det är något som jag bara har gjort en gång förut, men med alla tutorials på youtube så skall det nog gå bra. Temat och inspirationen är NaNoWriMo (National Novel Writing Month). Jag kommer lägga ut den färdiga bakgrunden i olika format i slutet av månaden.  


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen