Välkommen till Cocktailpartyt

24 juni 2011

,

Sommarprojekt

Den här sommaren har jag bestämt mig för att göra något kreativt varje dag. Jag kommer antingen att skriva, teckna, måla eller fotografera.

Ordet kreativitet kommer från latinets "creare", vilket betyder att skapa eller frambringa och det är just vad jag tänker göra. Det finns många sätt att vara kreativ på men den här gången så kommer jag att fokusera på skapandet av konst och text. 

Jag har köpt hem en tunn canvastavla som skall bli en måleri som jag hade tänkt rama in. Jag använder mig av akrylfärger när jag målar, men börjar ofta med att skissa upp det tänkta motivet på duken innan jag börjar. 

2 kommentarer:

  1. Så spännande. Jag önskar att jag också var så flitig som du.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att man måste hitta något som inspirerar och då känns det inte som flit/jobb längre utan det blir något som man längtar efter att göra istället.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen