Välkommen till Cocktailpartyt

25 juni 2011

,

Luis Vuitton

Efter en runda på stan så avslutade jag med att fönstershoppa lite i Akersgata och där såg jag det, det underbara Luis Vuitton skyltfönstret. Retro luftballonger i polkagrisrandigt, det fick mig att strunta i väskorna och istället önska mig en liten luftballong. Jag ÄLSKAR luftballonger, särskilt tecknade (och att teckna själv) och jag har alltid tyckt att det är något magiskt med just luftballonger.

Jag minns när jag var liten och satt ute och grillade på sommarkvällarna och helt plötsligt så hörde man "ppoochhh", ljudet av en luftballong som gav eld. Pappa brukade alltid peka ut luftballonger åt mig om han råkade se någon och vissa sommarkvällar när man såg ut över havet så kom det bara fler och fler.

Jag minns att Liseberg hade en kanin-ballong och Pripps hade en ölburk. Men mina favoriter är de mer gammaldags modellerna i glass-färger med nät omkring sig, sådana som längre finns...

1 kommentar:

Leta i den här bloggen