Välkommen till Cocktailpartyt

23 juni 2011

Canon EOS 550D

Jag poserar med den nya kameran, fick senare veta att jag "höll den fel".
Jag har länge tagit alla mina foton med en liten kompaktkamera och jag skulle vilja tacka min canon ixus 90 15 för lång och trogen tjänst. Idag har nämligen dagen för uppgradering kommit och det är dags för den lilla kompaktkameran att gå i pension för att numera bara användas som en handväskkamera (en sådan där som du kan ha med på fest).

Min lilla Canon byts ut mot en stor, en Canon EOS 550D. Jag vet ännu inte om det är en bra kamera men det är en spegelreflexkamera, 18 mp, som tar 3,7 bilder/sek och filmar i HD.

Jag sitter och försöker att läsa instruktionsboken men det mesta är bara jidderish. Så kameran och jag skall ut på upptäcksfärd idag, för att se om vi kan lära känna varandra lite bättre.

2 kommentarer:

  1. Åååh, lyckost dig. Jag ska hojta om jag ser dig smyga omkring i buskarna här i Oslo. ;) Och smygfota dig, mohaha. Nej jag skojar. :)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen