Välkommen till Cocktailpartyt

12 juni 2011

,

Blog or Die


Att blogga är både kul och stimulerar kreativitet. Det gör också skrivandet till en del av min vardag. Det enda problemet är att det ibland är väldigt svårt att hitta tid till att blogga eller komma på saker att skriva om.

För några månader sedan började jag skriva i en Bloggbok, i den skriver jag upp idéer jag får till framtida blogginlägg så att jag alltid skall ha något intressant att skriva om. Jag har också en mapp på macen där jag sparar bloggar, sidor och bilder som jag vill blogga om i framtiden. På vimeo har jag gjort en grupp, där lägger jag till videos som jag tycker om och när jag vill göra ett inlägg med ett filmklipp så är det lätt att bara gå igenom den listan.

På den senaste tiden har det tyvärr blivit så att till trots för alla saker som jag vill skriva om så har jag varit dålig på att ta mig tid att göra det. Därför vill jag nu avlägga ett "blogg-löfte"; I ett år, 365 dagar på rad, så skall jag publicera minst ett blogginlägg om dagen. 
Om jag vet att jag kommer att vara utan internet så måste jag helt enkelt göra tids-inställda inlägg som publiceras på den dagen.

Det är en stor utmaning samtidigt som det är helt uppnåeligt och jag har bestämt mig för att jag skall klara det!

4 kommentarer:

  1. Härligt. Det blir spännande att se vad du ska skriva om. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja, jag är nästan lite spänd själv =)

    SvaraRadera
  3. Det låter fint! Jag gillar din blogg väldigt mycket så det är roligt att ha minst 365 inlägg att se fram emot.

    SvaraRadera
  4. Va härligt! Du värmer mitt bloggar-hjärta :)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen