Välkommen till Cocktailpartyt

21 juni 2011

, , ,

Dada Art

Om du följde min gamla blogg, så har du antagligen sett de här tavlorna förut men jag ville visa dem för er nya läsare. Inte för att dem är så förbannat bra men för jag tycker det är ett kul exempel på att man inte behöver vara en tekniskt begåvad målare för att kunna göra konst.

Tavlorna är canvas, kvadratiska och mäter 20x20 cm. Jag har bara använt mig av fyra olika färger (röd, vit, blå, brons) och tidningsurklipp och det är inget särskilt med dem egentligen. Men de passar väldigt bra in hemma hos mig och det är det som är det viktiga.
Klicka på bilden för full storlek.
När du skapar konst och dekorationer till ditt eget hem så tänk inte på om det ser proffsigt ut eller om någon annan hade kunnat göra det bättre. Det roliga med egen personlig konst är att den är just personlig och att det bara är du som har just de tavlorna på din vägg.
Jag kallar mina små tavlor för dadaistisk konst då dem är som en sorts anti-konst collage.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen