Välkommen till Cocktailpartyt

02 januari 2012

Gott Nytt!

2012. Nytt år, nya möjligheter. Jag brukar försöka att avge nyårslöften men i år så har jag låtit bli. Det är som min kära sambo säger, "Du skall inte avge nyårslöfte om det är något som du verkligen vill, för du håller aldrig dina nyårslöften".

Men kanske är det så för att folk bara avger löften som är riktigt svåra att försöka hålla, tex. Sluta röka, gå ner i vikt, skriva en roman, börja träna 5 gånger i veckan osv. I Sverige har vi avgett nyårslöften i 1000 år så det känns ju också lite konstigt att bara sluta nu.

Därför handlar inte mitt nyårslöfte om att ändra på något gammalt beteende utan om något helt nytt:
Jag skall under 2012 ta jägarexamen.


Det låter kanske lite knäppt men det är något jag och min sambo har pratat om ett tag och nu tänker jag bara göra det!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen