Välkommen till Cocktailpartyt

17 januari 2012

, ,

Feathers

I julklapp så fick jag en väldigt fin A3-multiprinter ifrån HP av pappa. Med den kan man göra allt möjligt men som folk flest så skriver jag mest ut och så scannar jag en del förstås.

Men vad många glömmer är att man inte bara kan scanna papper utan också en del grejer. Efter ett litet pysselprojekt som jag hade idag (som jag kommer att berätta mer om till helgen) så fick jag en fjäder över, den åkte i scannern.

Jag öppnade bilden i Illustrator och "traceade" den som "Photo low fidelity". Jag använde den vita pekaren till att ta bort allt skräp runt fjädern och fick mig en väldigt fin vector-fjäder. Sen blev det två små illustrationer på samma idé - en kombination av bild och text.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen