Välkommen till Cocktailpartyt

11 maj 2011

Torsdag & Salong

Jag är en av de som har huvudansvaret för litterär salong
 och står här och planerar den kommande eventen inne på Pigalle.

En dag kvar. En dag kvar till torsdag & Litterär Salong. En dag kvar till jag kommer att stå framför 150 människor och läsa dikt. En dag kvar. Nervös räcker inte för beskriva vad jag känner just nu. Det är mer som att det flyttat in en hamster i magen som försöker springa i ett ekorrhjul, runt runt runt.



Varför blir man så nervös? Det är inte så att någon kommer att skada mig eller är ute efter mig. Det absolut värsta som kan hända är att några inte gillar den och vad har det att säga egentligen? För man kan ju inte bli omtyckt av alla och om jag vill ha en karriär som författare/skribent så måste man ju tåla lite kritik.

Men det är annorlunda att stå på en scen, det är det. I en tidning eller på en blogg blir man mer anonym, man slipper se dom som läser.

Foton: Linda Ringstad. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen