Välkommen till Cocktailpartyt

11 september 2012

,

Typewriters

Kom på idag att jag skrev att jag skulle skriva om skrivmaskiner för några inlägg sedan. Så då tänkte jag att det är fult att ljuga och att jag bara får göra det. Jag har fortfarande inte skaffat en, dels för att det är dyrt och svårt att få tag i, dels för att om mitt skrivande går dåligt så kan jag fortfarande skylla på en oinspirerande laptop.

I vilket fall som helst så har jag letat reda på en del fantastiskt fina bilder på olika skrivmaskiner som naivt får en att tro att det var bättre förr då ingen behövde ta backup på datorn (eller hade extra kopior av sin text). 

(Alla bilder hittar du på min Pinterestboard för Typewriters)

5 kommentarer:

  1. Jag lever i tron att bara jag hade en skrivmaskin, skulle jag kunna skapa mästerverk, haha :-) Men skrivmaskiner är helt underbara <3

    SvaraRadera
  2. Haha! Så bra att jag inte är ensam om det då ;)

    SvaraRadera
  3. åh jag har alltid älskat såna :D
    köpte en sådan för några dagar sedan för 25 kr i en second hand affärX3
    fast den är inte i sådana fina färger som dem på bilderna.

    SvaraRadera
  4. Jag har haft skrivmaskin. Det var INTE bättre förr, mästerverken duggar tätare från laptopen .

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen