Välkommen till Cocktailpartyt

03 september 2012

,

Herr Ekorre

Detta är hur jag föreställer mig att en ekorre ser ut, du vet när han har kommit hem ifrån jobbet och skall slappna av i gofåtöljen med en pipa och en årgångs-nöt. Jag gjorde först en skiss som jag färdigställde i Illustrator, där jag testade med lite olika färger. Men varför har jag gjort det här?

På sidan Tusen Ekorn som på svenska blir "Tusen Ekorrar", så uppmanas du att skicka in en bild, teckning, illustration, målning osv. på en ekorre. Varför? Så att det till slut blir 1000 ekorrar såklart! Så gillar du att teckna så skulle jag föreslå att nästa motiv blir en ekorre och att du skickar in den till sidan för att stötta detta roliga konstprojekt! (Sidan uppdateras kontinuerligt och där finns redan en hel del roliga ekorre-bilder).

Text ifrån hemsidan:


Historien

Mitt navn er Ida. Jeg kommer fra en liten by som heter Hammerfest, som ligger helt øvers i landet. Du kan se hvor det er om du følger med på værmeldingen neste gang for eksempel. Da jeg var liten var jeg mye sammen med min bestefar. Da var vi på hytten vår, som ligger dypt inni en skog. I skogen er det elger, rever, otere, minker og en elv med masse laks i, men det er ingen ekorn. Og siden man alltid ønsker seg det man ikke har, ønsket jeg meg over alt på jord at vi skulle ha ekorn i trærne rundt hytten. Min bestefar lovde meg da, og sier det fortsatt, at om vi en gang vinner i lotto skal vi kjøpe TUSEN ekorn til skogen rundt hytta!Da var jeg 5 år og 110 cm, nå er jeg 20 og 158cm, og har innsett at om vi skal vente på å vinne i lotto kommer vi aldri til å få noen ekorn. Jeg må faktisk finne de selv.. Så nå samler jeg på ekorn på denne bloggen, og i starten av oktober skal jeg ha en utstilling med flere ekorn som du er invitert på. Til sammen satser jeg på å ha vertfall tusen av de! Men tusen ekorn er veldig mange.. så om du vil hjelpe meg syns jeg det er kjempeflott! Sen bilde på mail till idrogde@gmail.com.Så håper jeg historien ender med at vi fikk tusen ekorn, til tross for at ingen vant i lotto.


1 kommentar:

Leta i den här bloggen