Välkommen till Cocktailpartyt

06 september 2012

, ,

Procrastination

Hittade en fantastisk infographic-video som jag tror att hela den konstorienterade tredjeklassen på Westerdals kan känna igen sig i just nu. För just nu, så har vi en månads med självständigt skrivande och det är en sak som är alldeles för lätt att skjuta upp till senare. "Jag skall bara göra en kaffe först och läsa den här saken och kolla Facebook och...".

Jag kan till exempel berätta för dig (kära läsare) att just nu så hade jag egentligen tänkt att jag skulle skriva en synopsis. Fast istället så tänkte jag att jag skulle göra ett bloginlägg och så började jag leta nya coola videos på Vimeo och så hittade jag denna Procrastination-videon och så fick jag lite dåligt samvete. (Fast till mitt försvar så fick jag vansinnigt mycket roman-skrivande gjort igår och jag har faktiskt försakat bloggen sen i måndags.)
Ett gång, eller ofta, så känner jag att det är hemskt oinspirerade att sitta och skriva en roman på datorn, jag är nog tvungen att skaffa en skrivmaskin, en sådan där som säger PLING. För då hade jag suttit där som Colin Firth i Love Actually och bara låtit kreativiteten flöda. Procrastination var det, just det ja. Note to self - Sluta skjuta upp grejer (jag tar och gör ett eget inlägg om skrivmaskiner senare). 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen