Välkommen till Cocktailpartyt

01 september 2012

Opening Credits

Jag älskar när tv-serier har riktigt bra öppningsscener och jag har tidigare bloggat om Boss vilket har ett av det bästa intron som jag har sett (och som också råkar vara en otroligt välskriven serie). För att ett intro skall vara bra så tycker jag att det skall sätta stämningen för vilken sorts serie det är både med det visuella och val av musik.  

Jag är i stort sett emot intron där man visar för mycket bilder av huvudpersonerna, men det här funkar bara så himla bra. Dessutom utspelas serien på gatorna i NY och vad kunde då varit mer passande musik än Jay-Z?

Haven är en Syfy original series och är baserad på Stephen Kings "The Colorado kid?". Soundtracket är helt fantastiskt och färgvalet i fotomontaget är riktigt snyggt. När du sett det här introt så är det nog ingen tvekan längre om vilken typ av serie du sitter och ser på.


Filmat ur ett märkligt dockhus-perspektiv som ger dig en annorlunda överblick av London. Sherlock är en modern version av de klassiska Sir Arthur Conan Doyle-serien och det är absolut värt att se mer än öppningsscenen av den här serien.

Har du någon serie som du bara älskar öppningsscenen på? 

1 kommentar:

  1. Vill du få en present hem i brevlådan nästa vecka, kika in på bloggen & kolla hur du gör. Jätte enkelt.

    http://nattstad.se/blodssystrar

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen