Välkommen till Cocktailpartyt

18 februari 2012

,

Operation Insynsskydd

Problemet med de insynsskydd som finns att köpa i form av plastfolie och liknande, är att de visserligen ger insynsskydd, men de ger också "utsynsskydd". Jag vill kunna se ut genom fönstret i min egen lägenhet trots att fönstret i storarummet är lågt, stort och vetter mot gården. Så jag bestämde mig för att göra en hemmagjord lösning som ger mig möjlighet att se ut.
Jag gick på Panduro och köpte spetstyg och spetsband. Sedan mätte jag upp fönsterrutorna och klippte ut lagom stora bitar. Det kan vara svårt att klippa i spets så har du möjlighet är det bra att klippa ut fyrkanten i papper först som du sedan nålar på tyget innan du klipper. Jag använde mig av ett lim som jag vet att jag kommer kunna ta bort med limlösning och skrapa. 
Jag använde spetsband i dubbla lager (det översta vek jag bakåt 2/3 upp) för att få en fin och rak kant, det går nämligen inte att klippa spetstyg så väldigt perfekt som man skulle önska på en ruta.
Resultatet blev ett romantiskt insynsskydd som fortfarande släpper in en massa ljus men håller  grannarnas nyfikna blickar ute.

1 kommentar:

Leta i den här bloggen