Välkommen till Cocktailpartyt

07 februari 2012

Daler-Rowney

Idag har jag bytt ut hälften av färgerna i mitt akvarell-skrin. Vissa av de nya färgerna ser kanske lite mörka ut, men det är bara för att dem har så mycket pigment och blir både lila, turkos och rosa när man blandar dom med vatten.

Testade färgerna igår och mina nya akvareller ifrån Daler-Rowney är extremt mycket bättre än de original ifrån Panduro (men det kanske säger sig själv).

Det kändes i vilket fall inspirerande att plocka ur alla färger, tvätta etuit och fylla på med nya half-pans, för nu känns det som att jag har fått ett helt nytt sett med vattenfärger.

Såhär såg det ut förra året när målade av mina vattenfärger med vattenfärger.

2 kommentarer:

  1. Så länge sedan jag målade akvarell. Jag blir sugen bara jag ser färgerna.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen