Välkommen till Cocktailpartyt

10 februari 2012

,

Feather me Pretty

Fjädrar har kommit tillbaka som en trend men inte som sist med hela indian-stilen utan som en smyckes eller hår-assecoar. Så jag bestämde mig för att tillverka tre olika smycken. Ett par örhängen, två hårband att knyta runt hårsnoddar och en dubbelfjäder med pärlor att fästa "in i håret" med en hårnål.
För att göra hårband att knyta i hästsvansen eller flätor så tog jag och klippte två olika längder av läderbandet. Sen så knöt och fäste jag guld-klippset, sist så satte jag dit fjädrarna.
För att göra en enkel fjäderdekoration att ha i utsläppt hår (fäst med hårnål undertill i håret), så knyter du ett av klippsen i ett läderband av riktig längd i förhållande till ditt hår. Jag satte två fjädrar i den här och dekorerade nedre delen av snöret med pärlor och stenar (som jag tog ifrån ett gammalt halsband som jag sparat istället för att slänga, just för ett sådant här tillfälle).
Sist men inte minst så gjorde jag ett par örhängen. Jag tog helt enkelt hänget ifrån ett par gamla örhängen som jag inte använder längre och trädde på en träpärla på fjädern innan jag fäste den.

Tre olika utsmyckningar på under 15 minuter och jag har fortfarande en hel del snöre och fjädrar kvar om jag vill göra något annat en dag. Jag använde en smyckes-tång för att tillverka ovanstående assessorer.

1 kommentar:

  1. Gud vad snyggt, verkligen. Tycker det är så imponerande när folk faktiskt gör sånt själv. :D

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen