Välkommen till Cocktailpartyt

06 februari 2012

Hayao Miyazaki

Howl's Moving Castle
Jag har blivit tillfälligt besatt av Hayao Miyazaki's animerade filmer. Vilka underbara, skrämmande, vackra, förbjudna, roliga världar som han skapar för tittaren.

Jag är en sådan person som aldrig slutade att se på tecknad film, jag bara fortsatte trots det att jag blev äldre.
The creative adult is the child who survived. - Ursula K. LeGuin 
Spirited Away
My Neighbor Totoro


(Bilderna är tagna som screenshots ur filmerna.) 

2 kommentarer:

  1. Har heller aldrig slutat tittat på animerade filmer^^. Är inget jätte fan av de anime jag sätt men filmen "Ghost in the shell" kan jag varmt rekommendera. Den är inspirationskälla till Matrixfilmerna :)

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för tipset, skall ta och titta på den så snart jag får tid!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen