Välkommen till Cocktailpartyt

04 oktober 2011

, ,

Real Letters

Jag vill skriva brev. För i tiden skrev folk brev, det var en konst. Jane Austen omtalade det i Stolthet och Fördom, om man kunde vara mer eller mindre bra på att skriva brev. Det var inte länge sedan brev var det sättet som man kommunicerade på, i människans historia alltså, om man ser på världen med lite perspektiv. Att bara slänga iväg ett mail utan någon begrundelse skapar ytlig kommunikation.

Jag kan vara djup, tror jag. Men först och främst så vill jag bara skriva brev för att det är mer analogt. Lite som när musikintresserade människor försöker förklara varför de köper vinyl istället för CD. Förmodligen ologiskt för de som inte har "speciella" intressen.
Men ett brev är inte bara något du lägger tid på, det är också vackert. Har du tänkt på vilken vacker handstil folk hade förr i tiden och brevpappret var också fint. Så nu funderar jag på att göra mitt eget brevpapper som jag kan sända fina personliga brev till...någon, hum.
Det allra bästa är ju dock kuvertet i sig, där kan man stoppa i små mystiska hemligheter.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen