Välkommen till Cocktailpartyt

10 oktober 2011

, ,

Moving Forward

Jag älskar att ha en blogg men jag vet inte om jag gör ett misstag genom att skriva på svenska. Sverige är ju ganska litet och jag är rädd för att de som kommer in på bloggen ifrån andra länder (och det är faktiskt en del) tröttnar och inte har lust att komma tillbaka. Det är inte aktuellt att installera någon automatisk översättningsknapp för olika språk då jag vet att dessa översättningarna är väldigt bristfälliga.

Så jag funderar på två alternativ. Det ena skulle vara att byta språk helt till engelska och bara använda mig av det engelska språket. Det andra alternativet är att skriva en liten "Translate" längst ner som jag vet att en hel del bloggare gör. Det sista skulle däremot ta för mycket tid och translaten hade nog bara blivit en samanfattning, men det räcker kanske?

1 kommentar:

  1. Vilken härlig blogg du har. Utstrålar kreativitet! Jag brottades med språk för många år sedan. Är det för en utländsk målgrupp du skriver så självklart ska du skriva på Engelska. Är det mestadels svenskar som läser och som du riktar dig mot, så skriv på Svenska. Det är förvånansvärt många som inte kan Engelska i vårt avlånga land. En translateknapp tycker jag är en bra kompromiss även om översättningen blir usel. Så tycker jag :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen