Välkommen till Cocktailpartyt

30 oktober 2011

JUL @ IKEA

Finn ett stort fel. Hittade du det? DET ÄR JULPYNTAT I OKTOBER.
Är det verkligen okej? Är det okej att stora företag förstör julen genom att vara så kommersa att dom slänger upp juldekorationer och säljer pepparkaksdeg och omslagspapper I OKTOBER?

Hell no, säger jag. 

Jag älskar jul. Jag älskar snödrivor och ljus i alla fönster. Jag älskar doften av glögg och lussekatter. Jag tycker att det är vackert med Luciasånger och att klä granen med kulörta kulor är något av det bästa som finns. Jag gillar att köpa julklappar och jag spenderar lång tid på att slå in dom. 
Jag blir arg på IKEA när de försöker utnyttja det för att i tre månaders tid kränga juldekorationer. Det skall dom bara låta bli med. 

3 kommentarer:

  1. Arbetar själv på Ikea & vi började sälja julpynt redan i slutet av september. Det du! ;)

    SvaraRadera
  2. Se där ja, illa måste man ju säga.

    SvaraRadera
  3. Hahaha, det kan man lugnt säga. Själv förstår jag inte de som handlar julegrejer så tidigt som september. Hösten har knappt börjat liksom. :)

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen