Välkommen till Cocktailpartyt

09 augusti 2011

, ,

Oui Mademoiselle

I Bryssel återfinner du alla världens kök men vill du äta inhemskt så har du att välja mellan det franska köket och det belgiska köket. I Bryssel håller maten ofta hög standard och du vågar därför prova något nytt ibland.

Jag har smakat på en del rätter som jag visste att jag skulle tycka om (kalv i svampsås), en del rätter som förvånade mig för att jag tyckte om dom (grisfötter) och en del som inte kommer att få hamna på min tallrik igen (kycklinglever-paté/limpa).

Det finns över 100 michelinrestauranger i Bryssel och här kommer bilder från en av dom (vilken vi besökte flera gånger).
Burgundy Snails and Garlic Butter
Poached Egg in Burgundy Wine Sauce
Sausage and Pistachio nuts à la Lyonnaise
Blanquette of Veal à l'ancienne
Chicken Liver Terrine 
Pigs Trotter Vouvray mode (no bones)
Roast leg of Duck and Onion Marmalade (Confit)
Grilles White Sausage with a Sauce of Tarragon









La Clef de Champs
Rue de Rollebeek 23
1000 Brussels, Belgium

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen