Välkommen till Cocktailpartyt

06 augusti 2011

,

Belgian Chocolate

Det absolut, absolut, absolut, absolut...ABSOLUT bästa med att semestra i Bryssel är all choklad. Det finns säkert hundra butiker dedicerade till att göra och sälja choklad i centrala Bryssel. Så hur skall man välja?
Om du inte blir erbjuden är det helt okej att be om att få provsmaka i olika butiker innan du bestämmer dig för vilken choklad du vill köpa.
Vi hittade en trevlig butik, Bruyerre, på Grand Place. Där stod dom och gjorde en del av chokladen som dom sålde i butiken under öppningstid, för att visa att här är chokladen verkligen "hand made". Vi har varit där flera gånger och provsmakat och köpt och nu senast kom vi ut med över ett kilo. (En del skall dock ges bort i present).
Förutom choklad ifrån Bruyerre så köpte vi också en handplockad ask ifrån Leonidas och chokladdoppade "torkade" jordgubbar ifrån Godiva.

Tyvärr så hann jag aldrig gå på Museum of Cocoa and chocolate, men det skall jag definitivt göra nästa gång jag kommer till Bryssel, för jag är övertygad om att jag kommer att komma tillbaka hit. Eller så kanske jag tar en vårsemester till Bruges, när det är chokladfestival.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen