Välkommen till Cocktailpartyt

28 augusti 2011

, , ,

Art Walk Oslo

Skolan började i onsdags och med det fadderveckan och ett uppstartsprojekt. Jag vet inte om jag har sagt det här innan men skolan har flyttat ut ur sina gamla lokaler och in i ett sprillans nytt bygg anpassat efter elevernas behov. Det betyder också att jag kan börja att ta bussen till skolan (istället för att behöva gå i alla sorters väder) vilket känns otroligt bra.

Till poängen, på väg till skolan har jag sett dessa två bilder nedan och undrat vad det var för något och varför dom har blivit lämnade ifred i ett område där väggarna annars är täckta av taging och graffiti.
Det visade sig vara en del av ett konstprojekt, en "art walk" som du kan gå genom Oslo. På hemsidan står det;
After weeks of hard work T&J Art Walk are proud to announce that The Art Walk is completed. Special thanks to all the artists for helping us supporting Human Rights Watch’s important work at the frontline of humanity. Their talent and creativity has put colour to the city at a time it was most needed after the terror of July 22.
Det här projektet påminner mig "the comic walk" i Bryssel som jag skrev om för inte så väldigt länge sedan. Jag såg även massvis av dekorerade husväggar i Köpenhamn som jag besökte i våras, det verkar vara en snabbt stigande trend runt om i storstäder. 
Kirkeveien 59
Storgata 51

Bygdøy Allé 3

Bilder lånade ifrån tjartwalk.com/blog.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen