Välkommen till Cocktailpartyt

02 december 2013

,

Julig Reklam

För mig är julreklam på många sätt synonymt med Coca Cola, men årets var så dålig att den fick inte vara med på listan. Istället blir det en lista med 5 andra julreklamer som av olika grunder har fångat mitt intresse. Det är inte bara jag som gillar att göra listor, varje år sprids listor på internet över årets bästa julreklam (från den engelsktalande delen av världen). Här är mina val. 

John Lewis - The Bear & The Hare
My choice!



Så fort musiken kommer på så förstår du att här så skall du känna känslor, och du försöker stå emot, men det går inte. Animationen påminner om Den långa flykten, vilket är en nostalgitripp i sig. I filmen möter vi vännerna haren och björnen, som ser på när skogens djur förbered inför julen tillsamman och om björnen som aldrig fått uppleva julen. 

Övriga kommer inte i en rangerade ordning, mest för att dem är så olika och är lite svåra att jämföra. 

TK Maxx - The Moment 


Den här tyckte jag var så genial i sin enkelhet. För julen handlar inte om att få, utan att ge. Och det bästa med att ge är "the moment". 


M&S - Magic and Sparkle 



Tack vare internet kan man göra mycket längre reklamer än vad som är möjligt/vanligt på TV. Jag vet inte om jag borde bli förnärmad över att dem försöker sälja mig produkter genom att exploatera mina favorit-äventyr, men M&S kommer undan med det för att filmen är så fint gjord. 


Harvey Nichols - Sorry, I spent it on myself



När alla andra pratar om glädje att ge och visar vackra stunder med familjen, går Harvey Nichols en sin egen väg. En reklam som sticker ut den här tiden på året. 


Kmart - Show your Joe



Ibland så fungerar en reklam så bra bara för att den får dig att skratta. Det här är den reklamen jag kommer dela med andra i sociala medier. 


1 kommentar:

Leta i den här bloggen