Välkommen till Cocktailpartyt

04 december 2013

,

Finaste Pepparkakorna


När man kommer in i december månad, så är det många som plötsligt sätter på sig bagare-hatten, rullar ut pepparkaksdegen och eldar upp ugnen. Alla skall baka! 
Något jag tycker att vi är lite dåliga på Skandinavien det är att dekorera pepparkakorna när dem är färdiga. Därför har jag letat runt på Pinterest efter dekoration-inspiration att dela i lucka nummer 4! 

Heltäckande kristyr eller glasyr i många olika färger känns kanske lite främmande eller amerikaniserat för en del. Själv tycker jag att det kan bli hemskt fint och är nog det jag kommer att prova i år.

Ibland är det enkla det bästa. En liten gran med röda kulor eller en snöflinga/stjärna med vi kristyr är mer än nog för att det skall kännas lite extra juligt.

Något trevlig att hänga i band eller granen? Kanske du bygger upp en hel liten stad med hängande hus, gubbar, gummor och bockar? Eller kanske bara en liten julgranskula som smakar gott? 

Något fint till koppen som imponerar dina gäster i två olika svårhetsgrader. Änglavingarna är ju bara att trycka ut, baka och dekorera men ser så väldigt trevligt ut. 



Länkar till alla bilder hittar du på min Pinterest-board Christmas ☃ Winter.


2 kommentarer:

  1. dem husen var jättefina :o
    jag tycker också det är väldigt fint, men tycker inte om smaken om det blir för mycket XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju risken. Jag tänker att dem som är väldigt dekorerade kanske man tar 1 av till te eller kaffe. =)

      Radera

Leta i den här bloggen