Välkommen till Cocktailpartyt

02 juli 2011

, ,

Lilleman

Ush det är så hemskt, min lilla söta hund har blivit sjuk. En dag så var plötsligt ansiktet helt slappt på gränsen till lamt och igår så hade han inte ätit på två dagar så då bar det av till veterinären. Väl där kunde de konstatera att något var fel (jo men visst!) men de hittade inte den bakomliggande orsaken.

Det hade i vilket fall som helst byggt upp tryck bakom ögonen och hade vi väntat med att ta han till veterinären så hade han blivit blind. Det är det otäckaste som finns när ens husdjur blir sjuk då djur inte kan kommunicera att dem har ont, något är fel osv, man känner sig så sjukt hjälplös.

Efter 5 timmar hos veterinären var jag helt slut men Lilleman verkade piggare, dem hade fått i han lite hundgodis när vi var där. Vi stoppade på apoteket på vägen hem och så mataffären. Det bästa sättet att få en hund att ta sina piller är nämligen att stoppa dem i en bit leverpastej.

Lilleman på photo shoot i parken bara några dagar innan han blev dålig.
I vanliga fall så skriver jag inte om så mycket om mitt privatliv på den här bloggen men jag var bara tvungen att skriva av mig, har varit så stressad och kunde för allt i världen inte komma på något annat att blogga om.
Idag visar i alla fall Lilleman lite förbättring och ögonen har börjat öppna sig lite mer igen, ni får hålla tummarna.

3 kommentarer:

Leta i den här bloggen