Välkommen till Cocktailpartyt

14 april 2011

,

You must be joking


Jag försöker att inte skriva om för mycket nyheter då det här först och främst är en kreativitets-blogg men idag gör jag ett undantag.

Jag är en betalande Spotify-kund då gratisversionen hade irriterande reklam, men främst för att jag är intresserad av att ha offline-playlists på min ipod och android.

Saken är; folk blir upprörda för att dom skall betala för en tjänst som aldrig borde varit gratis ifrån första början. Idag gick dumhets-termometern i top i bloggvärlden. Folk går så långt som att skriva att det är skandal. Skall jag skratta eller gråta?

Det här inlägget är dedicerat till de nötter som inte vill betala något för varor/tjänster men som å andra sidan gärna ser att andra jobbar gratis.

Jag behöver egentligen inte skriva något mer utan väljer istället att citera utvalda bloggare: (kommentarerna på många sidor är ännu värre men dom orkar jag inte citera)

Marias egna lilla blogg; "Tydligen ska Spotify dra ner på lyssningstiden för oss som lyssnar gratis och står ut med reklam var 3e låt. Tycker att det är skandal. Dom säger att det är ett sätt att försöka få oss att köpa tjänsten"

- Ja vad skall man säga? JA, det är nog en försök att få folk att betala för sig.

SaraMadeleine; "Att de nu enligt aftonbladet ska begränsa användandet kommer nog enligt mig vara spotifys undergång. Det går aldrig att få människor som en gång fått något gratis att vilja betala för det. Spotify skulle i så fall redan från början varit en betaltjänst som successivt lagt på kostnader. Men en kostnad pang-bom funkar inte, i alla fall inte i dagens samhälle."

- Det är ju ganska många som betalar för Spotify redan nu och gratisprov och prövo-perioder är väldigt vanliga metoder för marknadsföring i "dagens samhälle". 


Röda Malmö: "Själv är jag för fri musik åt alla."

- Nämen så fint, vem skall betala för det då?


Alltid rött alltid rätt: "Men jag har svårt att se att så många mer plötsligt ska vilja börja betala mer än innan för att få lyssna fritt på musik, på ett sätt som närmast är att jämföra med att lyssna på radio."

- Om du tror att Spotify är som radio tvivlar jag starkt på att du vet hur man använder tjänsten.


Kjellberg: "Det finns dock ett mycket enkelt sätt att kunna fortsätta lyssna på Spotify obegränsat utan att betala ett enda öre. Det enda du behöver göra är att ha några olika Spotify-konton som du varvar med under månadens gång."

- hhahahahaha...du är väll en sån där som inte heller betalar tv-lisens och sniker på bussen...

Folk tänker så konstigt, eller tänker dem kanske inte alls?

3 kommentarer:

  1. Det är väldigt typsikt att ungdomen idag tror att dem skall få allting gratis. Det kan man ju kalla skandal.

    SvaraRadera
  2. Så jäkla rätt du har. Vem skulle jobba gratis? Inte jag iaf.

    SvaraRadera
  3. Ano: Vet kanske inte om det är så typiskt "ungdomen" men det är ju i alla fall typsikt för idag då internet ger en stor tillgänglighet på media.

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen