Välkommen till Cocktailpartyt

07 april 2011

,

100 Posts

Det här fotot tog jag precis efter att jag hade flyttat till Oslo och utgjorde under lång tid headern till min första blogg.


När jag stängde min gamla blogg (biancaioslo.se) så hade jag en vision om hur jag ville att min nya blogg skulle bli.

Först och främst ville jag ha en kreativitetsinriktad blogg. Jag bestämde mig för att inte skriva inlägg som "igår var jag ute och drack, party", "sorry nu var det länge sedan jag bloggade" eller "Dagens outfit är...". Jag gjorde det så halvhjärtat att det inte så roligt att blogga längre (eller läsa för den delen heller antar jag).

Så istället för att skriva om allt och ingenting har jag istället försökt att sätta ihop en blogg som kan inspirera och underhålla. Många gånger skriver jag också långa inlägg och tar upp saker jag funderar kring eller som engagerar mig.

När bloggerskor som Blondinbella ger tips om hur en framgångsrik blogg skall vara får man veta "mycket bilder, minst 5 uppdateringar om dagen och skit i texten för den orkar ingen läsa". Jag tycker det är att underskatta sina bloggläsare och jag tror att folk flest vill mer än att bara titta på bilder.

En blogg fungerar också som en (väldigt offentlig) dagbok. Det är ju fantastiskt att ha möjlighet till att gå tillbaka och se på illustrationer jag gjort eller dikter jag skrivit.

Det här är inlägg nummer etthundra och jag hoppas att det blir många hundra inlägg till!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen