Välkommen till Cocktailpartyt

18 november 2013

Saving Mr. Banks



Varför gör dem såhär mot mig? Vad som helt uppenbart hade kunnat bli en mellandags-film och som lanseras i november och december i den engelsktalande världen, väntar man med att visa tills i mitten av mars Sverige.

Det här är en film som har gått mig hus och huvud förbi och som jag såg trailern till för första gången för några minuter sedan. En film om hur Mary Poppins (en av mina absoluta favorit-filmer när jag växte upp) blev till. 
Om mötet mellan författaren P.L. Travers och Walt Disney och arbetet som lång bakom en av de mest älskade familjefilmerna genom tiderna. För att göra allting ett hack bättre är två av mina absoluta favorit-skådespelare i huvudrollerna. Nu fick jag också en väldigt lust att se om den klassiska Mary Poppins-filmen.

Här är lite bilder (medan vi väntar) ifrån filmen från 1964:





0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen