Välkommen till Cocktailpartyt

08 juni 2012

,

This is why the internet exists

Jag vet inte hur men jag har totalt missat "Call me Maybe"-rörelsen på youtube. Det hela började med att några killar ifrån Harvards Baseball-team la ut en video av sig själva, "dansandes" till låten.
Videon har över 12 miljoner views och strax efter den kom ut så började folk göra sina egna versioner av Call Me Maybe, men inte inspirerade av Carly utan av baseball-killarna!
Eftersom jag nu har spenderat två timmar av mitt liv med att se amerikanska baseball-lag sittdansa så måste jag ju dela med mig av några klipp som jag hittade.






Fenomentet blev en tv-sak och ett battle mellan originalet och tjejerna från SMU.


Tio dagar efter att originalvideon kom ut så kunde man se en Obama/Romney-parodi på Jay Leno. På den här videon så var det någon som hade skrivit den underbara kommentaren "This is why the internet exists".

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen