Välkommen till Cocktailpartyt

24 juni 2012

,

5 Things to do this summer

Har du tänkte på vad du vill göra i sommar? Många jobbar heltid, eller som jag, deltid. Men på sommaren så har de allra flesta fler fridagar än annars. Det är då man kan passa på att göra allt det där som man aldrig får tid för. Jag har listat 5 saker som jag SKA göra den här sommaren. Det är saker som jag har hittat på internet och sparat bland mina bokmärken och tänkt "det där ska jag göra någon gång".

1. Lära mig laga hemmagjord Mango Sorbet
På den prisvinnande bloggen Lottie + Doof så finns det ett recept på en mango sorbet som ser helt fantastisk ut.

2. Sända in till The Burning House
Exempelbidrag ifrån bloggen
En blogg som publicerar sina läsares foton på vad dom skulle ta med sig om ens hus hade börjat brinna. Jag skall sända in ett bidrag.

3. Skriva sommardagbok
Exempelbild ifrån dispatchfromla
Tänk att som på film kunna gå tillbaka och se vad jag gjorde sommaren då jag var 25 år gammal. Här skall det skrivas, ritas, klippas och klistras.

4. Göra en anteckningsbok av en målning
Hittade en instruktion på hur man kan göra en anteckningsbok av en gammal målning på ohhappyday.com, detta skall provas.


5. Fantastisk Manikyr
Jag följer bloggen thebeautydepartment och där har dom alltid så fina tutorials på manikyr, men vem har väll tid till sådant? Jo det har jag i sommar.


Har du något speciellt som du har lust att göra i sommar?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen