Välkommen till Cocktailpartyt

16 mars 2013

Wreck-It Ralph


Jag såg nyligen den animerade filmen Wreck-It Ralph för första gången. Filmen väcker många minnen för oss som vet hur det var att spela TV-spel på den tiden man inte kunde spara sina spel på konsolerna, utan bara fick ha dem på till man hade klarat av att runda spelet.

Man hade kunnat (om man nu inte är marknadsavdelningen på Disney) bara pumpat ut vanlig reklam och trailers för filmen Wreck-It Ralph, och det hade säkert gått bra det. Men jag älskar att dem har tagit det både ett och två steg längre i sin marknadsföring av denna högst charmerande och nostalgiska film.
Det här är inte direkt högaktuellt, men jag tänkte att det kanske inte var så många i Norden som hade sett den här reklamen innan i alla fall, så att det var värt att blogga om. 


Först och främst så måste måste jag visa arkad-spelet Fix-it Felix,Jr som Disney skapade till den här filmen. För att vi tittare skulle tro att detta är ett äkta spel så byggde de riktiga spelmaskiner. De såg till och med till att de hade riktig mängd slitage och satte ut ett par maskiner på Comic Con  i USA för att öka sin trovärdighet.

Disney satte upp falska lappar om att de letade efter flera fungerade Fix-it Felix spel:
Attention Gamers & Collectors. We are looking for any working version of the classic Fix-It Felix,Jr arcade game. Only 105 cabinets were produced in 1982. Please contact us at Felix.Arcade@disneyanimation.com if you have any information.

De skapade till och med gamla retro-posters för spelet, ser så oroligt äkta ut att det inte är sant. Jag kan inte låta bli att älska det!


Om du vill prova att spela hemifrån så kan du på in på Wreck-it Ralphs Disney sida och spela Fix-it Felix, Hero's Duty och Sugar Rush. (Allihop är spel ifrån filmen, alla är påhittade av Disney och skapade att passa in som genuina spel i en riktig spel-värld.)

Sist men inte minst så ville jag visa bilder ifrån ett oroligt cool stunt som gjordes i London till Wreck-It Ralph premiären. Brick Lane  i London förvandlades till 8-Bit Lane. Nostalgitrip!

Så många fantastiska detaljer. Jag tycker framför allt att hunden och duvorna är underbara.

Vill du utforska 8-Bit Lane hemifrån så besöker du den här sidan.

Om du gillade filmen så hoppas jag att du fick lika mycket ut av all den här charmerande marknadsföringen som jag. Nu så skall jag spela lite Fix-It Felix och Sugar Rush!

1 kommentar:

Leta i den här bloggen