Välkommen till Cocktailpartyt

13 februari 2013

, ,

Personalize your Notebook

Det finns väldigt många fina anteckningsböcker att köpa, men ibland är det ändå kul att sätta sin egen prägel på saker och ting. 

Som grund använde jag Moleskines stora naturfärgade böcker, en fin bas för det mesta. Moleskine finns att köpa på det flesta stora bokhandlare men ett tips är att beställa det ifrån amazon.co.uk istället så blir det mycket billigare.

Jag började med att göra en skiss på det som jag ville ha som motiv. Eftersom jag är inne i en skrivmaskins-period (om det nu kan kallas så), blev det ett naturligt val.

Sedan använde jag kalkeringspapper för att föra över teckningen på blocket. Jag tejpade fast kalkeringspappret och skissen i två olika lager för att det inte skulle röra på sig.

Till sist så fyllde jag i motivet och gjorde detaljer med en svart fineliner. Sedan fotot blev taget har jag jobbat på att fylla i alla tangenter med bokstäver och siffror, men den anteckningsboken har jag på min praktikplats nu.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen